08 juni 2010

Get var det här!!


...Jag har köpt en get, meddelar Grönsaksodlaren en dag när han ringer mig på jobbet.
Vaa, en GET?! Är det sant? nej du ljuger.. har du köpt en get? Tilläggas bör att grönsaksodlaren gillar att luras. Tankarna far runt i huvudet, vad ska vi ha den till och var ska vi ha den?
Jo, det är sant insisterar mannen. Jag köpte den för 100 kronor. Ja, vi har ju flera kamrater som har getter så det lär väl gå på något vis, men inte i ett villaområde.
Efter lite lirkande visar det sig att grönsaksodlaren träffat en kamrat på en av byns affärer. Dottern var på väg till något land i Afrika och i projektet ingick bland annat att köpa getter på marknaden. Dessa skulle sedan skänkas till behövande familjer. Så getköpet var alltså ett bidrag till detta projekt och vilken bra idé. Nog tog det en stund innan jag hämtat mig.
Just geten på bilden bor till vardags i Åsäng utanför Sundsvall hos en arbetskamrat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar